دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

عوامل تاثیرگذار در قیمت پیانو آکوستیک

مشخصات، قیمت و خرید پیانو آکوستیک با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا

عوامل تاثیرگذار در قیمت پیانو آکوستیک

۳۲۷ بازديد

خرید پیانو اکوستیک
معمولا در مواجهه با کسانی که همواره از پیانو آکوستیک و قیمت آن ناله می‌کنند، موضعی مخالف دارم. بارها توضیح می‌دهم که چه عواملی در قیمت گذاری دخیل هستند و باید این مسائل را هم در اصل مهم بازار که همان عرضه و تقاضا هست، دخالت دهند. نمی‌توان انتظار داشت این کالا مستقل از مناسبات بازار باشد و قیمت پیانو آکوستیک تغییر محسوسی نداشته باشد. حالا در این رخصت، جمع‌بندی نظراتم را ارائه کردم که اگر نیاز شد به آن ارجاع دهم تا از تکرار آن، بی‌نیاز شوم.

کمیابی برند پیانو آکوستیک در ایران

اول از همه باید به اصل ابتدایی اقتصاد که همان کمیابی است، دقت کنید. وقتی یک برند پیانو آکوستیک در بازار نایاب می‌شود نباید انتظار داشته باشید که قیمت آن همانند زمانی باشد که به تعداد پرشمار در همه‌ی مغازه‌ها یافت می‌شود. این اتفاق گاهی اوقات برای یک برند پیانو می‌افتد و چون واردات آن به صورت قطره‌چکانی انجام می‌گیرد، ناگهان قیمت آن در بازار بالا می‌رود. بنابراین اگر بتوانید سریعا اقدام به خرید پیانو آکوستیک کنید بُرد کرده‌اید. اگر به دلایل مالی شکیبایی پیشه کرده‌اید تا پس‌انداز بیشتری جمع کنید یا قیمت ارزها نزولی شود، پیشنهاد می‌کنم خرید قسطی و چکی را از گزینه‌های خود حذف نکنید. تا جایی که من برداشت می‌کنم، بازار رنگ قیمت‌های بسیار پایین را نخواهد دید و نباید برای خرید این دست و آن دست کنید.

اگر برندی از پیانو آکوستیک را انتخاب کرده‌اید که حتی قبل از تحریم‌ها هم در ایران کمیاب بود، قیمت های غیرمنصفانه‌ی بیشتری را مشاهده خواهید کرد. در این موارد نباید تعجب کنید و قصه‌ی آن مشابه قیمت محصولات اپل در ایران است.

ضمانت پیانو آکوستیک

افراد مبتدی در فراگیری پیانو که وارد بازار می‌شوند، شاید اطلاعی از وجود گارانتی برای پیانو آکوستیک نداشته باشند. این کالا چیزی نیست که اگر خراب شد بتوان به سرعت مدل دیگری را جایگزین آن کرد. پیانو باید سال‌ها رفیق شفیق موزیسین باشد و بارها به دست اساتید و متخصص‌های این حوزه کوک شود. واضح است که ضمانت پیانو می‌تواند اعتباری بر مرغوبیت آن باشد. حالا چون کشور ما وضعیتی استثنایی دارد، معمولا گارانتی از شرکت اصلی دریافت نمی‌کنید ولی شرکت‌هایی هستند که این کار را می‌کنند. حتی خود فروشندگان هم وقتی بخواهند کیفیت بالای پیانوهای خود را به مشتری ثابت کنند، ضمانتی چندساله را چاشنی پیانو آکوستیک می‌کنند.

با این توصیف، وجود ضمانت ممکن است کمی قیمت پیانو را تحت تاثیر قرار دهد. این مورد را نیز در هنگام مقایسه پیانوها لحاظ کنید.

خدمات پس از فروش پیانو
خدمات پس از فروش پیانو

به غیر از گارانتی، خدمات پس از فروش هم برای پیانو آکوستیک مصداق پیدا می‌کند. حالا این خدمت‌ها شامل چه چیزهایی می‌شود؟ مثلا فروشنده می‌گوید که کوک کردن پیانو را می‌توانید تا چند ماه نزد آن فروشگاه به رایگان انجام دهید. این ویژگی برای افراد مبتدی بسیار کمک‌کننده است؛ چرا که در ابتدای راه هستند و مسئله‌ی تخصصی کوک پیانو برای آن‌ها دشوار است. خدمات دیگری مثل تأمین قطعات پیانو آکوستیک نیز در زمره‌ی امتیازهایی است که پس از خرید ساز می‌توانید کسب کنید.

این‌ها امکاناتی است که برای پیانوهای نو ارائه می‌شود و هیچ‌گاه در یک پیانوی دست دوم نمی‌توانید از گارانتی یا خدمات پس از فروش صحبت کنید. از آنجایی که تعمیر و نگه‌داری پیانو آکوستیک کار راحتی نیست، بهتر است پیش از خرید از پشتیبانی سایت فروشنده همه‌ی این نکات را بپرسید تا در آینده در تنگنا گیر نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد